czwartek, 20 listopada 2014

Tervetuloa!

Przywitałem się z Wami po fińsku. Fajny język. Siostra jest zafascynowana tym krajem i chciała nauczyć się tego języka. Jednak to nie takie łatwe. Udało jej się opanować tylko jakieś proste zwroty.

Jakie jest moje pierwsze skojarzenie z Finlandią? Z racji tego, że nie piję to może być ono tylko jedno... METAL! Fiński metal należy do najlepszych na świecie. Każdy kto choć trochę lubi mocniejsze brzmienie na pewno zna jakiś zespół z tego kraju. W sumie... Nie musi to być nawet mocne brzmienie. Wystarczy odrobinę skrzywione poczucie humoru (tak, to o mnie :P ) by polubić tę muzykę :D






Jest to fiński (w końcu o muzyce tego kraju piszę) zespół Eläkeläiset, co znaczy po prostu "Emeryci" :) Śpiewają covery piosenek w swoim języku i co najciekawsze... nagrywają płyty i występują na koncertach pijani :D Tylko raz nagrali na trzeźwo płytę... Była to najgorsza pozycja w ich dorobku :D

Ok, ale nie każdy zna i lubi taką muzykę. Jeśli odpada rock, metal (i jego różne wariacje) oraz humppa to co pozostaje? Kiedyś dziennikarze muzyczni żartowali, że w Finlandii są dwa rodzaje muzyki. Pierwszy to oczywiście rockowo metalowe brzmienie, a jaki jest drugi? Boomfunk MC's :D


Nie mówcie, że tego nie znacie :) W swoim czasie królowało we wszystkich stacjach radiowych. To był hit :)

Dlaczego dziś u mnie dzień Fiński? Ponieważ przyszła do mnie z tego kraju już druga przesyłka :) I nawet wywołała u mnie zaskoczenie.

Co zawierała?


  • Informator
  • Mapa
  • 2 pocztówki
  • 2 przypinki
  • Ołówek
  • Długopis
  • Brelok z latarką i żetonem
I było też coś jeszcze. To pudełko trochę większe od pudełka zapałek. Spodziewałbym się prędzej jakiegoś fińskiego trolla, a nie...


W pudełku znajdują się rodzynki :D Tego się nie spodziewałem w ogóle :)

Z czym Wam kojarzy się Finlandia? Znacie jeszcze jakieś zespoły z tego kraju? Podzielcie się tym w komentarzach :)

5 komentarzy:

  1. mi się kojarzy tylko z jednym ;D gratuluję przesyłki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hah, mam na blogu post o takim samym tytule xD Świetna paczka, nie pozostaje mi nic innego jak powiedzieć... Onneksi olkoon! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo zgadza się :D Nawet nie zauważyłem :) Taki wpadł mi do głowy :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)
Jeśli jesteś chętny/na na wymianę adresów to zapraszam do skorzystania z formularza. Na pewno się dogadamy