poniedziałek, 27 lutego 2017

Fairy

Hej!

Po raz kolejny dostałem próbki płynu Fairy.


1,5 tygodnia temu udało mi się na Allegro wygrać aukcję i za jednym zamachem kupiłem 9 dysków twardych. Był tylko jeden mały szkopuł, dyski były z dekoderów Cyfrowego Polsatu i posiadały inny system plików. Wydawało mi się, że wystarczy podłączyć dyski, sformatować i znajdą zastosowanie. Zwłaszcza, że chcę sprzedać stary komputer w którym dysk wyzionął ducha. Jako że kupiłem 8 dysków 160 GB i jeden dysk 500 GB postanowiłem, że większy zostawię do nowego komputera, a jedną 160 wstawię do starego i sprzedam kompletny zestaw.






To byłoby za łatwe :) Dyski bowiem posiadają zabezpieczenie. Nie można utworzyć na nich nowej partycji i sformatować na NTFS. Zacząłem przeglądać fora i skontaktowałem się z jednym użytkownikiem, który wie co z problemem zrobić. Taa... Też byłoby za łatwo... Dowiedział się bowiem, że jestem "Januszem biznesu", który nie ma sprzętu i wiedzy, a mimo to kupuje takie dyski. Jednak on może mnie poratować i jeśli wyślę do niego wszystkie dyski to on za 50 zł od sztuki wszystko przy nich zrobi. Szybka kalkulacja 9 x 50 zł daje 450 zł. O matko! Za wszystkie dyski dałem 200 zł! Podziękowałem za taką zabawę i się załamałem. No bo wydać 200 zł i dołożyć ponad 2 razy tyle, żeby mieć dyski, a nie kupę złomu? Tak się tym przejąłem, że nie mogłem spać w piątek :)

W sobotę jak tylko się przebudziłem zacząłem przeszukiwać różne fora internetowe. Z pierwszych kilku dowiedziałem się, że owszem, z dyskami z dekoderów są problemy, ale praktycznie wszystkie kłopoty kumulują się przy dyskach 320 GB. Gdzie nie spojrzałem to ludzie pisali, że z innymi nie ma problemu, szybko, łatwo i przyjemnie. W końcu znalazłem odpowiednie forum z wyjaśnionym krok po kroku co trzeba zrobić. Finał? Po kilkunastu minutach wszystkie dyski odblokowałem i sformatowałem. Jakbym uwierzył temu "fachowcowi", to bym się tylko załamał i wyrzucił w diabły dobre dyski :) Z jednej strony go rozumiem, bo ma zarobek, ale z drugiej... Bezczelnie próbować ten zarobek wyłudzić? To chyba coś nie halo. Wystarczyło trochę determinacji i mam teraz w starym zestawie sprawny dysk, a w nowym kompie śmiga dysk 500 GB. Dołożyłem jeszcze sobie jedną 160, żeby mieć jeszcze więcej :) Teraz planuję wystawić pozostałych 6 dysków 160 GB na Allegro w cenie 25 zł za sztukę. Przejdę się najpierw tylko do lombardów i dowiem ile mogliby mi na miejscu za dysk dać. Chociaż podejrzewam, że jakieś 5 zł pewnie by sobie policzyli :D

Koniec tego pisania. Czas powysyłać trochę maili, bo nawet odpowiedzi żadnych nie dostaję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)
Jeśli jesteś chętny/na na wymianę adresów to zapraszam do skorzystania z formularza. Na pewno się dogadamy